Verksamhetsberättelse 2016/2017

Juni 2017, Slätta, Falun. Skrivet av Erik Toolanen

Verksamhetsberättelse för Falu basket 2016/2017

Styrelse, revisorer och valberedning

Styrelsen för säsongen 2016/2017 har bestått av Mats Berglund (ordförande), Emma Heed (sekreterare), Erik Toolanen (kassör), Magnus Ljung (ledamot), Johan Hägg (ledamot), Stefan Göransson (ledamot), Anna-Lena Gull (ledamot), Lars Friberg (suppleant), samt Sandra Sundström (suppleant). Gunilla Tosteby och Marie Strålin har varit revisorer. Suppleanter till revisorerna har varit Mariana Göransson och Ilir Sheremeti. Anna Källberg och Cecilia Myrbråten har utgjort valberedningen.

Ekonomisk sammanfattning

Klubbens ekonomi är tämligen stabil. För den här säsongen har klubben gjort ett närmast nollresultat. LOK-stöder från ungdomsverksamhet är en stor inkomstkälla. Likaså det arbete  Ilir Sheremeti utför när han nästan dömmar kostnadsfritt.  Vi är en klubb som bygger på frivillig verksamhet.

Lagen

Herrlaget har deltagit i seriespel under hösten. Dessvärre ställdes serien in pga för får lag under våren.  Tränare har varit Mats Berglund.

Damlaget har inte deltagit i seriespel men tränat på. Under vårhalva har spelare från U15-laget deltagit.

Pojkar/Flickor U15 spelade inte seriespel då det var för få spelare i laget men tränade på i alla fall. De var ca 15 spelare i truppen. De tränades av Zija Skreta.

Pojkar U13 har varit cirka 15 tränande under året, och deltagit i seriespel både under hösten och våren. De tränades av Erik Toolanen, Johan Hägg samt initialt även Ilir Sheremeti. Sandra Sundström samt andra föräldrar har hjälpt till att hålla administrationen och hjälpt till med träning och lagledning.

Mix U10 har varit cirka 10 tränande med ungefär hälften tjejjer och hälften killar. De har spelat en träningsmatch samt deltagit vid ett Easy Basket-evenemang i Gävle under våren.

Barngruppen har varit max 10 men närmaret 5-6 spelare i snitt. Tränare under vårsidan var Meg Christine.

Styrelsearbetet, händelser med mera.

Vi syftade till att ha en streetturnering i år men den kunde inte genomföras.

Uppdaterad: 25 JUN 2017 15:27 Skribent: ERIK TOOLANEN

SISU_Webb_IF_190X190_samverkan

Veho Bil

Länsförsäkring

webb_umforening_bla_genomskinlig

Vi är certifierade som en utmärkt förening. Läs mer om vad det innebär här.

Ta gärna del av
Falu baskets policy.